Ηλεκτρονικές αγορές για όλους. Λήξη του geoblocking .

Το σήμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Οι ηλεκτρονικές αγορές για πολλούς Ευρωπαίους είναι
μέρος της καθημερινής ζωής. Είτε πρόκειται για είδη ένδυσης, ηλεκτρονικά είδη, οικιακές συσκευές ή έπιπλα: το 57% των πολιτών της ΕΕ αγόρασε κάτι στο διαδίκτυο το 2017. Οι ηλεκτρονικές αγορές είναι μια από τις πιο δημοφιλείς δραστηριότητες των χρηστών του Διαδικτύου (το 68% των χρηστών του Διαδικτύου αγόρασαν στο διαδίκτυο το 2017).

Οι ηλεκτρονικές αγορές δεν σταματούν στα σύνορα: Το 2017, το ένα τρίτο των ηλεκτρονικών αγοραστών αγόρασε από έναν έμπορο λιανικής πώλησης από άλλο κράτος μέλος. Ωστόσο, οι αγοραστές μπορούν να αντιμετωπίσουν αρκετά εμπόδια που τους εμποδίζουν να πάρουν αυτό που θέλουν.

Οι βουλευτές ψήφισαν για ένα νέο κανονισμό στις 6.2. για την άρση του γεωλογικού αποκλεισμού των online αγορών. Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, οι έμποροι της ΕΕ πρέπει να παρέχουν στους καταναλωτές σε ολόκληρη την ΕΕ πρόσβαση σε αγαθά και υπηρεσίες με τους ίδιους όρους, ανεξάρτητα από το πού προέρχονται οι αγοραστές στον ιστότοπο.

Τι είναι το geoblocking;

Αυτός είναι οποιοσδήποτε περιορισμός, που επιβάλλεται από τα ηλεκτρονικά καταστήματα με βάση την εθνικότητα, τον τόπο κατοικίας ή την προσωρινή διαμονή.

Ένα παράδειγμα είναι η "εκτροπή χώρας", όπου οι χρήστες μεταφέρονται αυτόματα στην "εθνική" έκδοση μιας ιστοσελίδας, ακόμη και αν θέλουν να έχουν πρόσβαση στον ιστότοπο άλλης χώρας της ΕΕ.

Άλλες μορφές διάκρισης των καταναλωτών περιλαμβάνουν:

Ο ιστότοπος δεν δέχεται καμία μορφή πληρωμής (για παράδειγμα, πιστωτικές κάρτες) από άλλο κράτος μέλος της ΕΕ.

Ένας χρήστης δεν μπορεί να εγγραφεί στον ιστότοπο λόγω της κατοικίας ή του τόπου διαμονής του.

Μια μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανέλυσε χιλιάδες ιστότοπους σε όλη την ΕΕ και διαπίστωσε ότι μόνο σε 37% των περιπτώσεων οι χρήστες από άλλο κράτος μέλος της ΕΕ ήταν σε θέση να ολοκληρώσουν την αγορά και να αγοράσουν τα αγαθά που ήθελαν. Στις άλλες περιπτώσεις, οι χρήστες περιορίστηκαν με κάποιον τρόπο σε αυτό, που γενικά αναφέρεται ως «γεωγραφικό εμπόδιο» geoblocking.

Τα μέτρα του Κοινοβουλίου

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θέλει να θέσει τέρμα σε αυτήν τη μορφή διακρίσεων, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να επωφεληθούν από την ενοποιημένη ενιαία αγορά μέσω διαδικτύου. Η εισηγητής Ρόζα Thun (EVP) λέει: «Το έχουμε κάνει έτσι ώστε να εξισώσει τις online αγορές και ότι κανείς δεν μπορεί να υφίσταται διακρίσεις στο Διαδίκτυο».

Ο νέος κανονισμός εφαρμόζεται σε μια ποικιλία των προϊόντων και των υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων των εμπορευμάτων, όπως έπιπλα και ηλεκτρονικά είδη, online υπηρεσίες, όπως υπηρεσίες cloud και φιλοξενία ιστοσελίδων και ψυχαγωγίας, όπως εισιτήρια για θεματικά πάρκα και τα εισιτήρια συναυλιών. Οι κανόνες θα αρχίσουν να ισχύουν στα τέλη του 2018.

Το περιεχόμενο που προστατεύεται από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας προς το παρόν αποκλείεται. 

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο απαιτεί από την Επιτροπή να εξετάσει εντός δύο ετών αν η απαγόρευση του geoblocking θα πρέπει επίσης να επεκταθεί και σε περιεχόμενο ψηφιακών πνευματικών δικαιωμάτων, όπως τα e-books, μουσική και παιχνίδια. Προς το παρόν, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες αυτές δεν καλύπτονται από τους νέους κανόνες.

0 σχόλια: